רוצה לזכות בכרטיס זוגי חינם לכנס הקרוב?
אנחנו מגרילים 3 זוגות כרטיסים ל-PM Live 2024 וכל מה שצריך לעשות הוא להשאיר כתובת מייל

קול קורא להרצאות ניהול מוצר SaaS: כנס PM Live 2023

**עדכון: הקול הקורא נסגר, אבל ההרשמה לכנס PM Live פתוחה**

אורות בוהקים על מרכז הבמה, קהל גדול של מנהלי ומנהלות מוצר באולם מולך והרצאה מדויקת שלך עם כמה מהדברים הכי חשובים שלמדת בשנים האחרונות. ב-20 דקות תהיה לך הזדמנות לתת מתנה גדולה לקהילת ניהול המוצר בישראל, מצד אחד, ומצד שני זו גם תהיה מתנה גדולה לעצמך, גם בזכות תהליך ההכנה המעמיק וגם בגלל האימפקט שיש לחשיפה גדולה כזו מול עמיתים ועמיתות למקצוע.

זו ההזדמנות שאנחנו רוצים להציע לך כאן: להגיש הצעה להרצאה בכנס PM Live 2023, שיתקיים ב-21.6.2023 ויוקדש כולו לאתגרים סביב ניהול מוצרי SaaS. 

כמו בכנסי UXI Live שאנחנו מארגנים מאז 2010 לקהילת הדיזיין, גם PM Live יהיה ממוקד בהרצאות מקצועיות מצוינות, דוברות עברית. אנחנו יודעים שיש עוד הרבה קולות מעניינים שלא נשמעו בקהילת ניהול המוצר בארץ, ואנחנו רוצים לתת לכמה מהם במה משמעותית: הזדמנות לחלוק מהידע והניסיון האדירים שיש בין חברות וחברי הקהילה. אולי זה אתה? אולי זו את?

התאריך האחרון להגשות: 11.2.2023 ב-23:00

קצת על חוויית המרצה

אנחנו מלווים באופן צמוד את המרצים והמרצות מהרגע שההרצאה נבחרת ועד לרגע שהם יורדים מהבמה. הנה הצצה על חוויית המרצה מכנס הוותיק ביותר שאנחנו מארגנים, UXI Live (בדיוק מה שאנחנו מתכננים גם לכנס הזה):

אז מה המרצים מקבלים?

  • ליווי מקצועי צמוד – בבניית ההרצאה ובעמידה מול קהל
  • חשיפה לקהל – על הבמה, באתר וברשתות החברתיות, לפני, בזמן ואחרי הכנס
  • היכרות – עם מרצים אחרים ומובילות ומובילי התחום בארץ
  • כרטיס חינם – ליום ההרצאות בכנס – ברור, זה בסיסי

אילו הרצאות אנחנו מחפשים?

קהל מקצועי ומנוסה: אנחנו מחפשים הרצאות שיתאימו לקהל מקצועי ומנוסה של מנהלי ומנהלות מוצר (מעל 60% עם שלוש שנות ניסיון ומעלה, 20% עם מעל 10 שנות ניסיון). זה אומר שאין מקום להרצאות כמו "יסודות התיעדוף" או "איך להכין פרזנטציה". אנחנו מחפשים הרצאות של אנשי ונשות מקצוע מנוסים, שיתנו ערך מעשי לקהל של עמיתות ועמיתים מנוסים גם הם.

ידע מעשי מבוסס-נסיון, או השראה: אנחנו מחפשים הרצאות שיתנו השראה ויאפשרו לאנשים בקהל להגיע לרעיונות חדשים, וגם הרצאות שבהן המרצים והמרצות ישתפו מהידע והניסיון שלהם, בצורה שתעזור לאנשים ללמוד דברים פרקטיים שיוכלו לקחת ליום-יום שלהם. בכל מקרה, מה שנאמר בהרצאה חייב להיות מבוסס על ידע מעמיק וניסיון אישי.

הנושאים המרכזיים

אנחנו מחפשים הרצאות שמתאימות ל-product managers במוצרי SaaS, גם B2B וגם B2C. בסקר מקיף שערכנו בקהילת ניהול המוצר מצאנו מספר נושאים שמעניינים את הקהילה במיוחד, שיפורטו מייד.

הרעיונות שכאן הם כאלה שאנחנו יודעים שמעניינים הרבה PMs, והם יכולים להוות בסיס או השראה להרצאה, אבל אנחנו פתוחים גם להצעות אחרות. החשוב הוא שההרצאה תיתן ערך פרקטי או השראה למנהלי ומנהלות מוצר אחרים.

אסטרטגיה ורודמאפ

זהו כמובן ה-אתגר בניהול מוצר ובינינו – גם בכל שאר הארגון. כולם רוצים את זה, אבל מתקשים הרבה פעמים לבצע את זה בפועל ולאורך זמן. הנה כמה שאלות שמצאנו שמעסיקות מנהלי מוצר בהקשר הזה:

  • איך אוספים דרישות מכל ה-stakeholders?
  • איך משלבים בין חזון לבין התחייבויות ללקוחות ?
  • "איפה נכון להשקיע" – במקומות ובקהלים שאנחנו כבר חזקים בהם או דווקא בכאלה שעדיין חלשים?
  • בניית סוויטה של מוצרים כדי להוסיף ערך? להגדיל adoption? מה השיקולים?
  • איך מוודאים שהערך של המוצר נראה = מוצג למשתמשים?

אנליטיקס, KPIs ומה שביניהם

יש עוד הרבה על מה להגיד על אנליטיקס ומדידה, זוהי רק ההתחלה הנה כמה רעיונות שאנחנו יודעים שיעבדו, אבל נשמח גם לאחרים:

  • באיזה KPIs עסקיים כדאי להשתמש, איך מחליטים עליהם?
  • באיזה KPIs מוצריים כדאי להשתמש ולאילו מטרות: גיבוש אסטרטגיה? מעקב ושיפור פיצ'רים?
  • איך ניתן לתמוך עם KPIs בהחלטות אסטרטגיות ולא רק למעקב אחרי פיצ'רים?
  • האם KPIs של המוצר משמשים גם למדידה של מנהלי מוצר?
  • האם אנחנו יודעים מהו ה- KPI העסקי המוביל שלנו? ואיך אנחנו עוקבים אחרי מימוש החזון של החברה/ המוצר?

ניהול מוצר הלכה למעשה

זה כיף לדבר על תהליכים ואסטרטגיה, אבל אין כמו לראות איך מנהלים מוצר אמיתי ומצליחים או נכשלים.  אנחנו רוצים לשמוע על האתגרים שעברתם בדרך ומה למדתם מהם וממנה. הנה כמה שאלות שמעסיקות מנהלי ומנהלות מוצר בישראל בהקשר הזה:

  • האם אני מנהל/ת מוצר טוב/ה?
  • איך מוודאים שהמשתמשים מוּדעים ורואים את הערך של המוצר?
  • איך לגרום ללקוחות לאהוב את המוצר?
  • איך ליזום חדשנות כמנהל/ת מוצר?

בנוסף, תמיד יש מקום ל-case studies שמנתחים לעומק הצלחה או כישלון שהיו משמעותיים עבורך ועבור המוצר והארגון. נשמח לקבל הרצאות שקשורות לנושאים שכאן, אבל כל הרצאה יכולה לבוא בחשבון אם היא נותנת ערך משמעותי לקהל של הכנס – מנהלי ומנהלות מוצר עם ניסיון, העוסקים במוצרי SaaS.

אנחנו אתכם כל הדרך, מכאן ועד הירידה מהבמה

בכל שנה יש לנו מרצים, שזו הפעם הראשונה שלהם מול קהל גדול, וזה בהחלט מעמד שצריך להתכונן אליו – וגם אז, הוא מלווה בהרבה התרגשות.

PM Live הוא כנס של כל הקהילה: זה מקום שמאפשר לקולות חדשים ומעניינים בתחום להישמע ולקבל במה. זו בדיוק הסיבה שאנחנו עוזרים להתכונן ליום הגדול עם:

תהליך הכנה: תהליך מסודר שהוכיח את עצמו כבר בכנסים אחרים שלנו, ואנחנו משכללים בכל שנה, הכולל גם הנחיה מקצועית אישית וגם משוב הדדי מהמרצות ומהמרצים האחרים.

טיפים מדויקים: יש לנו הרבה ניסיון בדברים הקטנים שהופכים הרצאה למוצלחת.

זמן רב לדייק ולתקן: אנחנו מתחילים את התהליך הרבה זמן מראש, עם milestones מוגדרים בדרך, כדי לאפשר לך להבשיל ולהגיע עם ההרצאה הטובה ביותר שלך לבמה, גם אם דחיינות היא דרך חיים עבורך 😉

הנה מה שכתבה תמר שולץ שהיא היום Head of Product – Ad Experience & Ecommerce ב-Taboola, בעקבות ההרצאה שלה בכנס UXI Live 2020:

איפה מגישים ומתי?

קודם כל קוראים את כל מה שכתוב בעמוד הזה (זה חשוב אם רוצים שההרצאה תתקבל) ואחר-כך לוחצים על הכפתור שכאן למטה או מגיעים מכאן.

בבקשה אל תשלחו כמה הצעות בטופס אחד ואל תכתבו "יש לי עוד הרבה רעיונות, בואו נדבר". אם יש לכם רעיונות טובים ואתם רוצים להרצות עליהם, בבקשה נסחו אותם והגישו לנו, כל רעיון בטופס נפרד. את הפרטים עליכם אפשר לשכפל בין כולם או לרשום רק בראשון ובאחרים לרשום "ראו הגשה קודמת". אנחנו נעבור על הכל. אנחנו מקבלים המון הצעות ואין לנו אפשרות לשוחח עם כל מרצה בנפרד על ההצעה הראשונית (בהמשך אנחנו מאוד מעמיקים, עם ההרצאות הנבחרות)

להגשת הצעה להרצאה

התאריך האחרון להגשות: מוצ"ש 11.2.2023 ב-23:00

מתי תתקבל החלטה? מתי יעדכנו את המגישים?

לאחר המועד האחרון להגשת הצעות, כל ההצעות יועברו לוועדת ההיגוי של הכנס, שם הן ייבחנו ותתקבל החלטה אילו הרצאות לכלול בכנס ואילו לא. ההחלטה היא של כל הצוות ביחד. ייקח לנו קצת זמן אבל אנחנו מבטיחים להחזיר תשובה עד תחילת מרץ 2023.

מי יחליט על קבלת ההרצאות?

ועדת ההיגוי של הכנס היא זו שתקבל את ההחלטה על ההרצאות שיישתתפו בכנס. התהליך מתבצע תוך דיון ושיתוף, ובצורה דמוקרטית.

את וועדת ההיגוי מובילה נורית פרס, Senior Product Manager ב-Perception Point בליוויו של ברק דנין, יוזם הכנס, ואיתם בוועדה השנה נמצאים ונמצאות (לפי סדר א-ב):

בהצלחה!