קול קורא להרצאות ניהול מוצר: כנס PM Live 2025

כנס PM Live 2025 (מכירת הכרטיסים נפתחה) יתקיים ב-29 ביוני 2025. הכנס מתקיים זו השנה השלישית ברציפות ויעסוק בניהול מוצר, כמובן. יש לך הזדמנות להגיש הצעה להרצאה שתביא את הנסיון הייחודי שלך לקהילת ניהול המוצר בישראל באמצעות הבמה הסופר-מושקעת שלנו, עם ליווי מקצועי צמוד לכל אורך הדרך.

כמו בכנסים הקודמים, גם הכנס הזה יהיה גדוש בהרצאות מקצועיות מרתקות, דוברות עברית, שמכוונות לקהל מקצועי מנוסה (mid-level PM ומעלה). חשוב לנו לתת במה למרצות ולמרצים הטובים ביותר שיש, ולייצג על הבמה את הידע והנסיון הנרחבים שיש בקהילת ניהול המוצר בארץ – אולי את או אתה!

התאריך האחרון להגשות: 18.1.25, מוצ"ש ב-23:00 (כן, הארכנו את הדדליין!)
הלינק להגשת הצעה כאן למטה, אבל בבקשה תקראו קודם את ההנחיות בעמוד הזה.

מפגש הכנה (זום) התקיים ב-29.12. ההקלטה שלו נמצאת כאן.
לכל שאלה נוספת על הקול הקורא אנא כתבו אלינו [email protected]. נשמח לעזור.

אורן שטיינברג בכנס PM Live 2024

יש לך סיפור מקצועי מעניין? תהליך שהביא לתוצאות יוצאות דופן? כישלון מפואר ומלמד?

אולי זה סיפור על מוצר, או איזור במוצר, שהובלת להצלחה? מוצר שהשיג תוצאות עסקיות יוצאות דופן? שיטת עבודה שהובילה לסינרגיה בפרודקט? נסיון ייחודי אחר שיכול לעניין את קהילת ניהול המוצר בישראל? זו ההזדמנות שלך להציג את עצמך ואת הסיפור שלך למאות רבות של עמיתים ועמיתות למקצוע. אנחנו מחפשים קולות חדשים ורעננים, כמו בכל כנס שלנו, שמדברים על נסיון אמיתי ומעשי, מהשטח.

קצת על חוויית המרצה

אנחנו מלווים באופן צמוד את המרצים והמרצות מהרגע שההרצאה נבחרת ועד לרגע שהם יורדים מהבמה. תציצו על החוויה של כמה מהמרצות והמרצים שהיו על הבמות שלנו בעבר:

מה המרצות.ים מקבלים?

  • ליווי מקצועי בבניית ההרצאה ובעמידה מול קהל
  • חשיפה לקהל – על הבמה, באתר וברשתות החברתיות, לפני, בזמן ואחרי הכנס
  • היכרות עם מרצים אחרים ומובילי התחום בארץ
קרן גבע, PM Live 2024

סוג ההרצאות שאנחנו מחפשים

אנו מעוניינים בהרצאות המבוססות על ניסיון מעשי, ולא על תיאוריה בלבד.

נשמח לשמוע סיפורים מעוררי עניין: בין אם מדובר בהצלחה, בכישלון או בלקח משמעותי שנלמד. אנו מעריכים הרצאות מרתקות שמציעות תובנות חדשות, שנותנות השראה, שמאפשרות לשתף ידע וניסיון, כמו Case Studies אמיתיים – והלמידה שהופקה מהם.

הכנס אינו פלטפורמה להרצאות הדרכתיות כמו "עשה ואל תעשה". אנו מתמקדים בהרצאות שמתארות עשייה בפועל, התמודדויות מהשטח ותהליכי עבודה ממשיים.

חשוב לנו לראות בהרצאות:

  • תוצרים מעשיים ליישום: הקהל מעוניין בכלים ובאסטרטגיות שניתן להשתמש בהם בעבודה היומיומית, לא רק בשיתוף חוויות כלליות מהשטח.
  • חדשנות: רעיונות חדשניים שמאתגרים את החשיבה המקובלת. נשמח לשמוע על תהליכים ורעיונות שעברו טבילת אש בעולם האמיתי ולא נשארו בגדר תיאוריה בלבד.

ההרצאות בכנס מוגבלות ל-20 דקות, צריך לקחת את זה בחשבון ולהגיש הצעות המתאימות למסגרת הזמן הזו.

קהל היעד

ההרצאות מיועדות בראש ובראשונה לקהל מקצועי ומנוסה בניהול מוצר.

מרבית המשתתפים בכנס בעלי 4 שנות ניסיון ומעלה בניהול מוצר. לכן, אין מקום להרצאות בסגנון "מבוא לאסטרטגיה" או "יסודות ה-Discovery". אנו מחפשים הרצאות של אנשי ונשות מקצוע מנוסים, שמציעות ערך מעשי לקהילה של עמיתים ועמיתות מנוסים גם הם, לא לקהל מתחיל.

נושאים מרכזיים להרצאות

יכולות ליבה בניהול מוצר

הרצאות שיעמיקו במיומנויות אישיות ומקצועיות תוך שיתוף תהליכי עבודה וניסיון מהשטח:

  • תכנון רודמאפ: איך תכננת רודמאפ לשנת 2025? האם השתמשת בתהליך חדשני ויוצא דופן? איך התמודדת עם חוסר ודאות? נשמח לשמוע תובנות על רודמאפ מוכוון תוצאות.
  • קבלת החלטות ואסרטיביות: אם יש לך גישה ייחודית לקבלת החלטות בניהול מוצר – זה הזמן לשתף! במיוחד אם היא כוללת אסטרטגיות לאמירת "לא" בצורה חכמה.
  • שיתוף פעולה עם סטייקהולדרים: מערכות יחסים עם צוותי פיתוח, מכירות, CS וסטייקהולדרים נוספים הן קריטיות. ספרו לנו על הצלחות יוצאות דופן, שיתופי פעולה פורצי דרך ותהליכים שעשו את ההבדל.

PLG (גידול מונחה מוצר)

שיתוף תובנות והתמודדויות בניהול מוצר בתצורת PLG:

  • איך הטמעת תהליכים מבוססי PLG בפועל?
  • איך שינית תהליכים ופרקטיקות כדי להצליח כמנהלי ומנהלות מוצר גם ב PLG?
  • איך הידע והניסיון שלך סייעו בהצלחת ה-PLG בארגון?
  • כיצד חוויית המשתמש במוצר הפכה למנוע צמיחה עיקרי במכירות?
  • באילו מודלים עסקיים יצירתיים ואסטרטגיות תמחור השתמשת? אילו מהם הוכיחו את עצמם בפועל?

AI בניהול מוצר

אחרי שכולנו שילבנו כפתור או שניים עם ✨ למוצר, כדי שיוסיפו קצת GenAI, מה השלב הבא של שילוב AI בניהול מוצר ובתהליכי העבודה?

  • AI במוצרים: איך שילבת טכנולוגיות AI במוצר שלכם, תוך יצירת ערך ממשי? מעבר ליכולת העיקרית שמגיעה עם הטכנולוגיה ומעבר להייפ…
  • AI בתהליכי עבודה: דוגמאות לשימוש מעשי ב-AI שהשפיע באופן מהותי על עבודתך בניהול מוצר (בנוסף לשיפור היעילות בעבודה).
זיו פיטשון, PM Live 2024

עבודה מבוססת נתונים 

תכנון וניהול המוצר לפי דאטה הוא משהו שכולנו עושים, במידה כזו או אחרת, אבל איך מתמודדים עם האתגרים של עבודה מבוססת נתונים בניהול מוצר?

  • שימוש מתקדם בנתונים: מה עשית עם הדאטה שאספתם, ואילו תובנות הפקת ממנו?
  • בחירת KPIs או OKRs: מה הצליח, ומה למדת כשלא?
  • נורת' סטאר מטריק: איך מגדירים אותה אצלך ואיך היא משפיעה על ההחלטות שלך?
  • שימוש בדאטה לתעדוף פיצ'רים: מה עבד עבורך – גישה מבוססת נתונים (Data-driven) או גישה מונחית נתונים (Data-informed)?

אפשר גם נושאים אחרים

בנוסף לנושאים שציינו, אנחנו פתוחים לשמוע כל רעיון שיכול לעניין את הקהל של הכנס: נשות ואנשי מקצוע מנוסים, שעוסקים במוצרים שהם B2B (בעיקר) וגם B2C. נשמח, כאמור, לקבל הצעות להרצאות שמשלבות עומק מקצועי, ערך מעשי, רעיונות חדשניים ותובנות אמיתיות מהשטח.

איך מתחילים לבשל רעיון להרצאה?

כדאי להתחיל מפרויקט או מהלך שעשית והיה משמעותי עבורך, מכל סיבה שהיא: אולי הוא הצליח בענק? אולי הוא נכשל אבל למדת משהו חשוב בדרך? אולי הוא הוביל להתפתחות אישית או התקדמות בקריירה? כל אלה סיבות מצוינות מבחינתנו.

ההרצאות הכי מצליחות בכנסים שלנו הן כאלה שנותנות הצצה לנסיון של המרצה, לדברים שעשתה או עשה בפועל, עם הלמידות והתובנות של המרצה מתוך העשייה. בתכל'ס, כולנו עושים דברים מעניינים שאפשר ללמוד מהם, אבל צריך לדעת למקד את תשומת הלב (של עצמנו, ושל הקהל) בכאלה שייתנו ערך גבוה יותר לקהל. עוד על זה במפגש ההכנה (פרטים בראש העמוד).

אנחנו איתכם כל הדרך, מכאן ועד הירידה מהבמה

בכל שנה יש לנו מרצים ומרצות שזו הפעם הראשונה שלהם מול קהל גדול, וזה בהחלט מעמד שצריך להתכונן אליו. אנחנו שואפים ליצור כנס של כל הקהילה; מקום שיאפשר לקולות חדשים ומעניינים בתחום להישמע ולקבל במה. זו בדיוק הסיבה שאנחנו עוזרים להתכונן ליום הגדול עם:

  • תהליך הכנה: תהליך מסודר שהוכיח את עצמו כבר כמה כנסים, ואנחנו משכללים בכל שנה, הכולל גם הנחיה מקצועית אישית וגם משוב הדדי מהמרצות והמרצים האחרים.
  • טיפים ממוקדים: יש לנו הרבה נסיון עם הרצאות לקהל מקצועי על במה גדולה (מאות מרצות ומרצים!) ואנחנו נחלוק אותו איתך.
  • זמן רב להתכונן ולדייק: אנחנו מתחילים את התהליך הרבה זמן מראש, עם milestones מוגדרים בדרך, כדי לאפשר לכם להגיע עם ההרצאה הטובה ביותר שלך לבמה, גם אם דחיינות היא דרך חיים עבורך 😉
טלי הירש, PM Live 2024

איפה מגישים ומתי?

להגשת הצעה להרצאה

התאריך האחרון להגשות: 18.1.25, מוצ"ש ב-23:00.

מעוניינים להגיש כמה רעיונות? נשמח! עד 3 רעיונות בלבד לכל מרצה. כל הצעה בטופס נפרד בבקשה (הוראות בטופס ההגשה).

בבקשה בלי "יש לי עוד הרבה רעיונות, בואו נדבר". אם יש לך רעיונות טובים ומעניין אותך להרצות עליהם, אנחנו ממליצים לנסח ולהגיש לנו, כל רעיון בטופס נפרד. את הפרטים עליך אפשר לשכפל בין הטפסים או לרשום אותם רק בראשון ובאחרים לרשום "ראו הגשה קודמת". אנחנו נעבור על הכל.

מתי תתקבל החלטה? מתי יעדכנו את המגישים?

לאחר המועד האחרון להגשת הצעות, כל ההצעות יעברו לוועדת ההיגוי של הכנס, שם הן ייבחנו ותתקבל החלטה איזה הרצאות לכלול בכנס ואיזה לא. ההחלטה היא של כל הצוות ביחד. ייקח לנו קצת זמן אבל אנחנו מבטיחים להחזיר תשובה, לכאן או לכאן, לקראת סוף חודש ינואר.

מי מחליט על קבלת ההרצאות?

ועדת ההיגוי של הכנס היא זו שמקבלת את ההחלטה על קבלת ההרצאות. התהליך מתבצע תוך דיון ושיתוף, ובצורה דמוקרטית.

את ועדת ההיגוי ואת כל התוכן המקצועי בכנס מובילה נורית פרס, Senior Product Manager ב-Perception Point. יחד איתה, חברי וחברות ועדת ההיגוי של הכנס (לפי סדר אלפביתי):

בהצלחה!

צוות המרצות והמרצים בכנס PM Live 2024, עם צוות הכנס