סקר שכר ניהול מוצר 2025 – PM Live

איך השפיעה שנה של מלחמה על השכר והאבטלה? באיזה ורטיקל מנהלי.ות מוצר מרוויחים יותר? איך השתנה השכר מ-2024 ל-2025? האם יוצאי.ות יחידות טכנולוגיות בצבא מרוויחים יותר מאחרים או פחות מאחרים? סקר 2025 שלנו עונה על השאלות הללו, ועוד רבות אחרות

זה הסקר השלישי שאנחנו מפרסמים לקהילת ניהול המוצר בישראל (סקר 2023, 2024). אנחנו עושים את זה כשירות לקהילת ניהול המוצר בישראל ומקווים שהוא ייתן לכם ערך רב, גם בשיחות השכר שלכם וגם בתכנון הקריירה לשנים הקדימה. אגב, אנחנו גם מקיימים סקר שכר לתעשיית הדיזיין (מאז 2010).

נשמח למשוב

אם יש משהו שלמדנו משנים של סקרי שכר, גם לקהילת הדיזיין וגם לקהילת ניהול המוצר, זה שהקהילה יודעת הרבה יותר טוב מאיתנו מה היא צריכה. לכן אנחנו מזמינים אתכם.ן לכתוב לנו ([email protected]) עם כל משוב שעולה לכם: רעיונות לסקר של השנה הבאה, טעויות בסקר (השתדלנו מאוד שלא יהיו כמובן) וגם לשמוע איך נעזרתם בסקר השכר. נקשיב להכל ונשתדל ליישם כל רעיון הגיוני וכמובן לתקן כל טעות שתדווחו עליה.

קיצור מהיר לאיזור שמעניין אתכם.ן

תודות

בבניית הסקר ותוצאותיו השנה היו שלושה שותפים: ברק דנין שהוביל את התהליך, הכין את השאלון, ניתח את הנתונים ויצר את הגרפים והדו"ח הזה (ותודה לכל מי שתרמו רעיונות לשאלות לשכירים); נורית פרס שייצגה את מנהלי ומנהלות המוצר בבניית השאלון והדו"ח הזה וגם עזרה בהגהות ובדיוק המידע שמוצג; ומאיה אברמסקי שסייעה בהגהות קפדניות.

זכויות יוצרים: האם אפשר להציג את התוצאות במקומות אחרים?

בהחלט! כדאי ומומלץ. אבל מאחר והשקענו פה הרבה (מאוד) עבודה, רשיון השימוש בתוכן הוא CC BY-ND.

  1. טקסט: כשאתם מצטטים.ות את הסקר בטקסט, תנו קרדיט עם לינק לכאן. הקרדיט: "סקר השכר של PM Live 2025".
  2. אימג'ים: כשאתם לוקחים אימג'ים מהעמוד הזה, אין צורך בקרדיט נוסף, אבל שימו אותם as-is, ללא שינויים, ונשמח שתפרסמו אותם עם לינק לעמוד הזה.

מונחים וקבוצות מקצועות

שכר

השכר המוצג בכל הגרפים פה הוא שכר חודשי ברוטו ללא בונוסים והטבות נוספות כמו אופציות, מניות וכד'. הסיבה שאנחנו לא כוללים בונוסים והטבות אחרות היא שקשה למדוד אותם בהקשר של שכר חודשי, בין אם כי הם נפרשים על פני כמה שנים או מגיעים אחת לכמה שנים, ובין אם כי הערך שלהם לא תמיד חד-משמעי (כמו למשל במקרה של מניות ואופציות, גם בגלל שווי נייר הערך וגם בגלל תקופת ה-vesting הנדרשת).

PM
מי שמגדירים את עצמם כמנהלי ומנהלות מוצר, שאינם מנהלים ישירות מנהלי ומנהלות מוצר אחרים. נקראים גם "לא-מנהלים" במקומות שונים בתוצאות הסקר.

Junior PM
מי שדיווחו שהם בעלי פחות משנה נסיון בניהול מוצר.

מנהל.ת PM
מי שמנהל.ת מנהלי ומנהלות מוצר אחרים ולעתים גם בעלי.ות תפקידים אחרים. נקראים גם "מנהלים" במקומות שונים בתוצאות הסקר. הגדרנו בתוצאות הסקר השנה שני סוגים של מנהלים.ות: Hands-On Manager שמנהלים.ות וגם מבצעים משימות ניהול מוצר בעצמם, ו-Pure Manager שרק מנהלים.ות.

שימו לב ל-n שמופיע בפינה השמאלית התחתונה ברוב הגרפים, הוא מציין את מספר האנשים שהמידע שלהם מוצג בגרף.

בכל מקום שזה היה רלוונטי, הצגנו את השאלה המקורית ששאלנו בסקר בפינה הימנית התחתונה של הגרף.

למה חסרים נתונים בחלק מהגרפים?

כפי שתראו בהמשך, בחלק מהגרפים חסרות עמודות מסוימות, ויש סימון שאלה אפור במקום עמודה עם נתונים. הסיבה היא שכללנו נתונים רק עבור קבוצות שכללו יותר מ-5 משיבים. לדוגמה, אם היו רק 2 משיבים עם 16 שנות נסיון ומעלה מחברת מוצר של יותר מ-500 איש, לא הצגנו את השכר הממוצע שלהם בגרף של שכר לפי גודל חברה ושנות נסיון בחברות מוצר.

מי השתתפו בסקר ומתי?

הסקר התקיים בחודש דצמבר 2024. לסקר השיבו 959 א.נשים שכירים רלוונטיים. היו גם משיבים/ות לא רלוונטיים, שלא היו מתחום ניהול המוצר, או שאינם עובדים בישראל, או שהנתונים שלהם היו חלקיים (למשל, לא כללו שכר). תודה לכולכם, בלעדיכם לא היה לנו סקר שכר להציג.

קריאה נעימה ושימושית!
מאיתנו ב-PM Live


אל תהרסו את העיניים: קליק אחד ואתם מגדילים את כל התרשימים והגראפים

שכר לא-מנהלים

הפרדנו את אוכלוסיית הסקר למי שמנהלים/ות ומי שאינם מנהלים/ות. הלא-מנהלים כוללים את מי שציינו שהדרג הניהולי שלהם הוא "עובד/ת בצוות" או "ללא צוות". המנהלים כוללים את אלה שציינו באותה שאלה שהדרג הניהולי שלהם הוא "מנהל/ת צוות" או "מנהל/ת ביניים: מעל מנהל/ת צוות ומתחת לסמנכ"ל/ית" או "מנהל/ת בכיר/ה: סמנכ"ל/ית או מנכ"ל/ית".

מתמקדים בחברות מוצר

כמעט בכל ניתוחי הסקר אנחנו מתייחסים אך ורק לחברות שמפתחות מוצרים טכנולוגיים כעיסוק מרכזי (להלן: חברות מוצר). ב-2 הגרפים הבאים אפשר לראות למה: הפרשי השכר בין מנהלי מוצר בחברות כאלה, מול שאר סוגי החברות, הם דרמטיים. אגב, הרוב המוחלט של המשיבים והמשיבות לסקר (85%) הם מחברות מוצר.

השינוי בשכר מאז סקר 2024

חשוב לשים לב שלמרות שהשכר ירד כמעט בכל טווח שנות הניסיון, אין פירוש הדבר שהשכר של רוב מנהלי ומנהלות המוצר ירד: מי שב-2024 היה עם 3 שנות ניסיון, היום עם 4 שנות ניסיון, ולכן (על-פי הנתונים שבידינו) השכר שלהם גבוה יותר. הנתונים בהמשך מראים שעדיין אצל רובנו השכר עלה השנה – אין כאן טעות. אולם העלאות השכר השנה היו כנראה מצומצות יותר לעומת השנה הקודמת והשכר עבור נתונים מסוימים (ניסיון, גודל חברה וכד') עלה פחות ממה שהיה עולה עבור אדם עם אותם נתונים (ניסיון, גודל חברה וכד') בשנה הקודמת.

הגרף שלהלן מציג השוואה של השכר הממוצע של עובדים ועובדות, שאינם מנהלים, בחברות מוצר ב-2025 לעומת 2024. הגרף שאחריו מציג את אותו מידע עבור חברות שאינן חברות מוצר.

טווח המשכורות בחברות מוצר

משכורת ממוצעת עשויה להיות מוטה בגלל ערכי קיצון ומשכורות מינימום ומקסימום הן ממצאים נקודתיים שלא בהכרח מעידים על הכלל. זו הסיבה שאנחנו מפרסמים כאן גם חציון, רבעון עליון ורבעון תחתון, מה שידוע בתור "הטווח הבין-רבעוני"; 50% מהמשכורות בסקר נמצאות בין הרבעון העליון לתחתון.

בנוסף, יש לנוחותכם טבלה מתחת לגרף עם ממוצעי השכר התואמים, יחד עם סטיית התקן וה-n עבור כל טווח שנות נסיון. כל אלה, כדי לאפשר הערכה של טווח המשכורות לכל מספר שנות נסיון.

שכר PM חציוני, רבעוני, מינימלי ומקסימלי, לפי שנות נסיון. לא-מנהלים, חברות מוצר
נסיון בניהול מוצרממוצעחציוןnסטיית תקן
0₪24,588₪25,35716₪7,845
1₪23,274₪22,00035₪6,447
2₪28,038₪26,50073₪7,634
3₪29,956₪30,00086₪6,039
4₪31,193₪32,00073₪4,734
5₪33,926₪34,00085₪7,130
6₪34,518₪34,75058₪5,235
7₪38,846₪40,00028₪6,713
8₪36,905₪37,50042₪5,041
9₪35,769₪36,00013₪3,055
10₪37,898₪37,45040₪7,220
11-12₪40,625₪39,00012₪10,601
13-15₪40,800₪42,00015₪6,303
16+₪45,188₪46,5008₪10,494

שכר לפי גודל החברה

באופן טבעי, ציפינו למצוא משכורות גבוהות יותר בחברות גדולות יותר כמו בשנים קודמות, ואכן זה מה שגילינו כמעט בכל טווחי שנות הנסיון, כפי שמראה הגרף הבא.

יש כאן סימני שאלה במקום משכורות בחלק מהעמודות כי לא היו לנו מספיק נתונים רלוונטיים (הסבר למעלה תחת הכותרת "למה חסרים נתונים בחלק מהגרפים?")

שכר לפי השכלה

הרוב המוחלט של המשיבים והמשיבות לסקר (88%) הם בעלי תואר ראשון ומעלה. 8% הם בוגרי/ות תיכון ו-4% הם בוגרי/ות לימודי תעודה. בניתוח שבגרף הבא כללנו רק בעלי/ות תואר ראשון ותואר שני ומעלה.

נראה שבאופן כללי, אין יתרון בלהיות בעלי.ות תואר שני מבחינת השכר.

יש כאן סימני שאלה במקום משכורות בחלק מהעמודות כי לא היו לנו מספיק נתונים רלוונטיים (הסבר למעלה תחת הכותרת "למה חסרים נתונים בחלק מהגרפים?")

השפעת תחום העיסוק הקודם

שאלנו את המשתתפים בסקר, מאיזה תחום מקצועי הגיעו לניהול מוצר. גילינו שבין ה-PMs בחברות מוצר, תחומי הרקע הפופולאריים ביותר הם פיתוח/הנדסה (23%), וניהול פרויקטים (17%), ואחריהם יש תחומי רקע אחרים בפער גדול, כמו שירות ביחידה טכנולוגית בצבא (8%) ואחרים.

בחברות שאינן חברות מוצר, רוב מנהלי.ות המוצר (327%) הגיעו דווקא מניהול פרויקטים, ורק 16% הגיעו מהנדסה. באופן דומה לחברות מוצר, יש זנב ארוך ומגוון של תחומי רקע נוספים.

מהנתונים שהתקבלו, נראה שתחומי הרקע המתגמלים ביותר לתפקידי ניהול מוצר, מבחינת שכר, הם פיתוח/הנדסה ודאטה אנליסט. מעניין לציין שרקע מיחידה טכנולוגית בצבא לא נותן יתרון מבחינת שכר.

שכר לפי ורטיקל המוצר

כמו שבוודאי ניחשתם, השכר של העוסקים במוצרי סייבר גבוה יותר מכל השאר, בכל טווחי שנות הנסיון. לא יכולנו להציג כאן את כל הוורטיקלים כי הם רבים, ויש מעט דאטה על כל אחד. אלה שציינו כאן הם הגדולים ביותר, וגם הם יחסית קטנים מול הזנב הארוך (56% מהאוכלוסיה): פינטק 16%, סייבר 13%, healthcare עם 8%, טכנולוגיות ענן 7%.

שכר לגברים מול שכר לנשים

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-2022, נשים בישראל הרוויחו 17% פחות מגברים והפער אף גדל ב-2023 לכ-20%. גם השנה, החדשות הטובות הן שבניהול מוצר, גם כשיש פערים לרעת נשים, הם קטנים מהממוצע של כלל ישראל, בכל טווחי שנות הנסיון.

עדיין, אצל לא-מנהלים הפער בשכר עומד על 3-9% לרעת הנשים ברוב טווחי שנות הנסיון. בתחילת הדרך (ג'וניורים.ות – פחות משנה נסיון) הפער גדול במיוחד – 23% לרעת הנשים.

ימי חופש (לא-מנהלים)

כמה ימי חופש מגיעים לכם? את זה רק אתם יודעים (אנחנו מאחלים לכם כמה שיותר!) – אבל אנחנו יכולים להגיד מה סיפרו לנו אנשים עם שנות נסיון דומות לשלכם. הנתונים מראים שמעבר לשנתיים נסיון, 20-21 ימים זה המקובל לקהל של PMs לא-מנהלים בחברות מוצר. יש כמובן גם כאלה עם 24 ימי חופש (וגם עם 12 או 14), אבל החציון מראה תוצאות דומות לממוצע.

שכר מנהלים ומנהלות

באיזור הזה תמצאו את נתוני השכר של כל מי שסימנו שהדרג הניהולי שלהם הוא ראש צוות ומעלה. שנות הנסיון שלפיהן חתכנו את הנתונים כאן הן שנות הנסיון בניהול (צוות ומעלה), ולא כמנהל/ת מוצר. ניתחנו רק את השכר של מנהלים.ות בחברות מוצר, כי לא קיבלנו מספיק מידע מחברות שאינן חברות מוצר.

בכל הגרפים של המנהלים.ות השתמשנו בגוונים של ירוק כדי לעזור לכם לוודא שאתם במקום הנכון.

כפי שכתבנו למעלה, השנה החלטנו להבדיל בין שני סוגי מנהלים.ות: Hands-On Manager שמנהלים.ות וגם מבצעים משימות ניהול מוצר בעצמם, ו-Pure Manager שרק מנהלים.ות. זאת משום שיש פער משמעותי בשכר בין שני סוגי המנהלים.ות הללו, כפי שאפשר לראות בקלות בגרף שלהלן.

בטווח של 0-1 שנות נסיון בניהול לא קיבלנו נתונים מ-Pure Managers.

כדי שנוכל להשוות לשנה שעברה, הוספנו את הניתוח הזה רטרואקטיבית לנתוני סקר שכר 2024, והתוצאות לפניכם.ן.

טווח המשכורות למנהלים/ות בחברות מוצר

כפי שציינו גם עבור לא-מנהלים למעלה, אנחנו מפרסמים כאן חציון, רבעון עליון ורבעון תחתון (מה שידוע בתור "הטווח הבין-רבעוני" – 50% מהמשכורות בסקר נמצאות בין הרבעון העליון לתחתון). אנחנו מפרסמים גם ממוצעים תואמים בטבלה מתחת לגרף, יחד עם סטיית התקן וה-n עבור כל טווח שנות נסיון. כל זה, כדי לאפשר הערכה של טווח המשכורות לכל מספר שנות נסיון, שלא על-בסיס שכר מינימום/מקסימום (שהם כאמור ממצאים אנקדוטליים ולא מייצגים).

נסיון כמנהלממוצעחציוןnסטיית תקן
2-3₪42,345₪45,00010₪5,946
4-6₪46,955₪46,00011₪6,923
7-8₪46,000₪45,0007₪10,057
9-10₪53,429₪50,0007₪5,852
11-15₪59,875₪62,5008₪11,570
16+₪55,846₪57,00013₪6,837
נסיון כמנהלממוצעחציוןnסטיית תקן
0-1₪35,237₪35,00019₪6,137
2-3₪39,039₪40,00049₪6,260
4-6₪41,433₪42,00044₪8,175
7-8₪40,625₪40,00012₪6,736
9-10₪47,444₪47,50018₪10,951
11-15₪49,000₪50,0009₪8,206
16+₪43,900₪47,8508₪6,750

כמה מרוויחים מנהלים ומנהלות בחברות הגדולות?

כצפוי, ברוב טווחי שנות הנסיון, החברות הגדולות (מעל 500 עובדים) מציעות שכר גבוה יותר. לא הפרדנו כאן ל-Hands-on managers ו-Pure managers כי לא קיבלנו מספיק נתונים על-מנת לתת מידע מבוסס (בשנה הבאה, בבקשה מלאו את הסקר גם אתם.ן! כך נוכל לתת מידע מהימן ומפורט יותר גם למנהלים.ות).

השפעת הדרג הניהולי על השכר

כיצד משתנה לאורך השנים השכר של מנהלת בכירה לעומת זה של מנהל צוות, או מנהל ביניים? זו השאלה שרצינו לענות עליה בגרף הבא. כצפוי, ככל שהדרג הניהולי והנסיון עולים, כך גם השכר.

כמו בגרפים אחרים, במקומות שבהם חסר בר (כמו 0-1 ו-2 שנות נסיון עבור מנהלים ביניים ובכירים) לא קיבלנו מספיק דאטה כדי להציג מידע מהימן.

שכר Hands-On Managers לפי שנות נסיון בניהול מוצר

בדקנו אך השכר של מנהלים.ות Hands-on (שהם לרוב מנהלי צוות, או שהם ה-PM היחיד.ה בארגון) לפי שנות הנסיון בניהול מוצר ולא כמו בגרפים הקודמים בניהול, לפי שנות נסיון בניהול.

מספר הכפיפים והשפעתו על השכר

בדקנו אם עלייה במספר האנשים שמנהלים, אומרת בהכרח עלייה בשכר, וכמה.

שכר לגברים מול שכר לנשים

כפי שכתבנו קודם, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-2022, נשים בישראל הרוויחו 17% פחות מגברים והפער אף גדל ב-2023 לכ-20%. גם באוכלוסיית המנהלים.ות, גם השנה, כשיש פערים לרעת נשים, הם קטנים מהממוצע של כלל ישראל, בכל טווחי שנות הנסיון. בחלק מטווחי הנסיון מצאנו שכר ממוצע זהה, או כמעט זהה, בין מנהלות ומנהלים. אצל מנהלות בתחילת דרכן מצאנו שכר ממוצע גבוה יותר לנשים מאשר לגברים; אולי זו תחילתה של מגמת שינוי? נמשיך לעקוב.

ימי חופש (מנהלים/ות)

גם למנהלים ומנהלות מגיע חופש, זה ברור. בדקנו כמה ימי חופש הם מקבלים בשנה. כמו אצל לא-מנהלים, גם כאן יש כאלה שמקבלים פחות מהממוצע (המינימום היה 16-18 כמעט בכל טווחי שנות הנסיון) וגם יותר (המקסימום היה 24-25 כמעט בכל טווחי שנות הנסיון).

שכר ג'וניורים

גם השנה, רצינו לבחון בנפרד את השכר של ג'וניורים וג'וניוריות – כאלה שיש להם פחות משנה נסיון בניהול מוצר. כל החלק הזה בודק את השכר בכל סוגי החברות, ולא רק בחברות מוצר כמו רוב הגרפים שהוצגו כאן עד כה.

כפי שהגדרנו למעלה, Junior PM הם.ן מי שדיווחו שהם בעלי פחות משנה נסיון בניהול מוצר. צבענו את הגרפים של ג'וניורים בסגול כדי שיהיה קל להבחין ביניהם לבין הגרפים האחרים.

בחנו את השכר של ג'וניורים לפי גודל הארגון:

לפי שנות נסיון בתפקיד הקודם:

וגם כאן, רצינו לבדוק את ההבדל בין שכר ממוצע לג'וניורים ולג'וניוריות:

מבט כלל-ארצי

ידוע מסקרי שכר אחרים, וגם מפרסומי הלמ"ס, שהשכר באיזור המרכז גבוה יותר מאשר באיזור אחרים בארץ. בסקר של השנה שעברה ראינו שכר די דומה בכל אזורי הארץ, אולם שיערנו שזה ממצא מקרי. אולי זה גם המקרה בסקר השנה, שמראה שהשכר הממוצע ל-PM בצפון גבוה יותר מזה שבמרכז (בשנה שעברה השכר הממוצע במרכז היה גבוה ב-3.7% מזה שבצפון וב-2023 היה פער של 5.5%).

השינוי בשכר – מבט על

השנה 51% מהמשיבים.ות דיווחו על עליית שכר, לעומת 43.5% מהמשיבים.ות בסקר של השנה שעברה.

כמה השכר צפוי לעלות ב-2025?

למרות שאי-אפשר לסמוך לגמרי על התשובות כאן, כמובן, כי בשונה מכל שאר השאלות בסקר, הן מתייחסות לעתיד ולא לעבר, ועדיין – יש כאן סנטימנט שמעניין לראות.

מתוך אלה שציינו שהם יודעים האם צפויות העלאות ב-2025 (59%) הרוב ציינו שצפויות העלאות (35% מהסה"כ, או 59% מתוך אלה שיודעים), אם כי רובם ציינו שצפויות העלאות קטנות ("מעט"). רק 27% מתוך "היודעים" ציינו שצפויות העלאות כרגיל.

הטבות נוספות

כמה מקבלים בונוס? כמה עושים טיול שנתי עם החברה בחו"ל? הגרף הבא מפרט את התדירות (באחוזים) של כל ההטבות הנוספות לשכר.

נראה שהרבה מההטבות שהיו בשנים שעברו ניתנות כעת בהיקף מצומצם יותר והסיבות ברורות לכולנו. למשל:

  • קרן השתלמות: היה 91%, כעת רק 71% (!)
  • ארוחה ביום בתן-ביס/סיבוס וכד': היה 81%, כעת רק 62% (ייתכן שחלק מהירידה נובעת מהוספת האפשרות לרכישה בסופר, נבדוק בסקר הבא).
  • יום כיף צוותי: היה 56%, כעת 45%
  • יום כיף של החברה: היה 45%, כעת 39%
  • בונוסים: היה 36%, כעת 28%

שביעות רצון משכר ותנאים

גם השנה, נראה שגברים יותר מרוצים מהשכר שלהם מאשר נשים.

השנה בדקנו לראשונה את שביעות הרצון מהשכר והתנאים בחברות מוצר מול חברות שאינן חברות מוצר. הפערים בשביעות הרצון ברורים מאוד, בהתאם לפערים בשכר, כמובן.

עבודה מהבית

גם השנה, נראה שה-sweet spot מבחינת שביעות הרצון של העובדים והעובדות נמצא בין 2-3 ימים מהמשרד, כשפחות מ-2 ימים מהמשרד לא משנים משמעותית את שביעות הרצון, אבל כאשר עובדים יותר מ-3 ימים מהמשרד שביעות הרצון יורדת, אם כי נראה שנשארת בגבולות הסביר, בניגוד לשנה שעברה. אמנם רק מיעוט של 30% נדרש ל-4-5 ימים מהמשרד (בשנה שעברה היו 26.6%), אבל נראה שהוא הסתגל בצורה סבירה, מבחינת שביעות הרצון, לחזרה למצב של טרום-הקורונה. מספרים דומים הוצגו גם בשנה שעברה.

מעניין לראות שיש פער במספר הימים בשבוע בהם מנהלי.ות מוצר עובדים מהבית, כשמשווים בין חברות מוצר (הגרף הראשון) לחברות שאינן חברות מוצר (הגרף השני) וגם בשביעות הרצון מעבודה של 4-5 ימים במשרד: בחברות שאינן חברות מוצר, שביעות הרצון נמוכה משמעותית בהיקף גדול של ימי עבודה במשרד.

ממצאים נוספים: הכירו את קהילת ניהול המוצר

לא הכל זה שכר ותנאים! אם אתם סקרניות וסקרנים לגבי כלי העבודה שקהילת המוצר בישראל משתמשת בהם, גדלי הצוותים בארץ ואופי הארגונים שפעילים בארץ, החלק הזה בשבילכם.

כלי עבודה

בחנו כלים משלושה סוגים:

  1. Roadmap Management
  2. Product Analytics
  3. AI

בכלי רואדמפ ואנליטיקס בדקנו מוצרים ספציפיים. ב-AI בדקנו באיזה חלקים בתהליך העבודה של ניהול מוצר משתמשים ב-AI, ופחות כלים ספציפיים – זאת משום שמעבר לכלי ה-GenAI המוכרים שכולנו משתמשים בהם בצורות שונות (ChatGPT, Claude, Gemini, MidJourney, Ideogram וכד'), הכלים הספציפיים לניהול מוצר מתחלפים כל הזמן.

ב-Roadmap Management, נראה ש-Jira Product Discovery שנכנס לשוק רק בשנה שעברה, כבש אותו במהירות, כשמאנדיי עדיין מאוד דומיננטית בשוק, במיוחד בארגונים בגודל בינוני וקטן, לצידן של טרלו ונושן, כשהאחרונה חזקה במיוחד בארגונים קטנים.

ב-Product Analytics, מובילים גוגל אנאליטיקס ואחריו מיקספאנל ופולסטורי. גם כאן לגודל הארגון יש חשיבות ובארגונים קטנים מיקספאנל מובילים, ובארגונים בינוניים יש לה נוכחות כמעט זהה לזו של גוגל אנליטיקס. בארגונים הגדולים גוגל אנליטיקס הוא הכלי הדומיננטי, כשהבא אחריו, בפער גדול, הוא Fullstory.

ב-AI, נראה שרוב השימושים הם בתכנון ואפיון המוצר; תקשורת וניהול; אסטרטגיה, תחרות ורודמפ; ומחקר משתמשים וניתוח נתונים. יש מעט מאוד שימוש בכלי AI עבור בניית פרוטוטייפים ומוקאפים (כלי no code כאלה ואחרים) – תחום שיש לו סיכוי טוב לצמוח בשנה הקרובה – וניהול תקציב.

לגבי סכימת הנקודות, שניתנו על ידי המשיבים – כל משיב שציין אם משתמש בכלי הוסיף נקודה לסכימה (אזהרה: המשך המשפט לחובבי הז'אנר בלבד): נירמלנו את סכום הנקודות ל-1,000, לפי החלק היחסי שלהן מהמקסימום שכלי מסויים קיבל. זאת כדי שיהיה אפשר להשוות בצורה ברורה בין הפופולריות של הכלים השונים, בקטגוריות השונות.

איך מנהלי.ות מוצר משתמשים בפועל בכלי AI בעבודה-היום-יומית שלהם?
בקרוב נפרסם כאן באתר רשימה מפורטת שקיבלנו ממשיבי הסקר שבה מתארים מנהלי.ות מוצר את השימושים הכי מפתיעים שלהם ב-AI בשנה החולפת. כדי לקבל את הרשימה לפני כולם (וגם כדי לקבל עדכונים על כנסים ומיטאפים שאנחנו מארגנים), כדאי להירשם לתפוצה שלנו, בתחתית העמוד.

פירוט התחומים שבגרף, כפי שהופיעו בסקר:

  • תכנון ואפיון המוצר: כתיבת מסמכי דרישות ואפיונים, הצעות לפתרונות ורעיונות למוצר, יצירת user stories
  • תקשורת וניהול: כתיבת הודעות ועדכונים ל-stakeholders, סיכומי פגישות ומעקב החלטות, תיעוד ותחזוקת מסמכי מוצר
  • אסטרטגיה, תחרות ורודמפ: ניתוח מתחרים ומגמות שוק, זיהוי הזדמנויות עסקיות, תעדוף משימות ובניית רודמפ
  • מחקר משתמשים וניתוח נתונים: ניתוח התנהגות משתמשים, עיבוד משובי משתמשים, זיהוי טרנדים ותובנות מנתוני שימוש
  • שיווק ותוכן: הכנת מצגות ומסמכי שיווק/מכירות, כתיבת תוכן שיווקי למוצר, אופטימיזציה של תוכן
  • ניהול פרויקטים: תכנון לוחות זמנים, הערכת משאבים וסיכומים, מעקב אחרי התקדמות
  • בניית פרוטוטייפים ומוקאפים: יצירת פרוטוטייפ ללא קוד, תרגום רעיונות לממשקים ויזואליים, בניית הדגמות אינטראקטיביות
  • ניהול תקציב: חיזוי עלויות והכנסות, ניתוח ROI, המלצות לייעול תקציבי

לאיזה קהל יעד פונים מוצרים שנבנים בארץ?

אין הפתעות: גם השנה B2B משמעותי הרבה יותר בארץ מאשר B2C (עם 54% נטו B2B ועוד 27% שהם B2B+B2C), ורוב המוצרים שנבנים בארץ מגיעים לכל העולם.

גודל צוות המוצר ביחס לגודל החברה

כדי למצוא את הנתון שרלוונטי אליכם, חפשו את הפאי הרלוונטי לגודל הארגון שלכם, ואז תוכלו לראות אם אם דומים לרוב הארגונים בארץ מבחינת גודל צוות המוצר (הנתח הגדול ביותר) או שלא.

זה הכל להפעם!

מזכירים שוב שאנחנו מזמינים אתכם.ן לכתוב לנו ([email protected]) כל משוב שעולה לכם: טעויות בסקר ורעיונות לסקר של השנה הבאה, כמובן, אבל נשמח גם לשמוע איך נעזרתם בסקר השכר. נקשיב להכל ונשתדל ליישם כל רעיון הגיוני וכמובן לתקן כל טעות שתדווחו עליה.

נתראה בסקר השכר הבא, בדצמבר 2025!