אודות הסדנה
לצאת עם פתרון חדש לשוק כרוך תמיד בסיכונים ובאי וודאות – זה חלק מכללי המשחק. אנחנו צריך להבין: מה הלקוחות צריכים? מה יניע את המשתמשים שלנו לפעולה? מה באמת כואב להם? האם הפתרון שלנו מטפל בבעיה? וכמה הם מוכנים לשלם? אנחנו ממש לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות טעויות גדולות.
״אבל יש לנו מלא דאטה!״
על מנת לקבל החלטות מבוססות דאטה, אנחנו צריכים פתרון בשוק וכמות נכבדת של יוזרים. לפעמים התמזל מזלנו ויש לנו את שניהם – אבל יש catch: הדאטה מצביע על תופעה, ולא על ״למה״ היא מתרחשת. להציע פתרון בלי להבין למה הבעיה מופיעה, זה כמו לירות חץ באוויר לקוות שהוא יפגע במטרה. ובכלל, מה עושים כשמדובר במוצר או פיצ׳ר חדשים שעליהם אין אנליטיקות?
״אנחנו כבר מדברים עם מלא לקוחות!״
זה נכון, וזה ממש מגניב שמנהלי מוצר מדברים יותר ויותר עם לקוחות ומשתמשים – אבל האם אנחנו מנהלים את השיחות האלה בדרך האפקטיבית ביותר? מצליחים לקבל תובנות עסקיות עמוקות או בזבזנו את הזמן? צימצמנו סימני שאלה, או הובלנו את המרואיינים להגיד את מה שרצינו לשמוע?
ומה כבר יש ללמוד? כולה שיחה, לא? לא מדובר בתורת הנסתר, אבל לא טריוויאלי לעשות את זה נכון ובאמת להפיק מהכלי הזה את מה שהוא יכול לתת.
ראיונות עומק – כשעושים אותם נכון – הם כלי סופר יעיל לצמצם סיכונים: לגלות מה הלקוחות והמשתמשים שלנו רוצים, והאם הפתרון שאנחנו מציעים נותן להם מענה. בכל שלבי החיים של המוצר, גם הרבה לפני ששחררנו משהו לשוק.
בסדנה תלמדו
- מיפוי הנחות יסוד ופערי ידע: נדבר על איך לזהות את סימני השאלה הגדולים שמעמידים את הביזנס בסיכון – אלו שאנחנו צריכים לקבל עבורם וודאות במהירות כדי להתקדם
- איך שואלים: נלמד ונתרגל איך לשאול שאלות בצורה אפקטיבית, איך לגרום למרואיינים לדבר על מה שחשוב לנו, נדבר על הטיות וממה להיזהר
- הפקת תובנות: נלמד להקשיב, להתבונן, להפיק תובנות ולהחליט על צעדי המשך
- ולידציה: נלמד איך לשתף עם יוזרים רעיונות ותוצרים ולקבל מהם פידבק בעל ערך ולא רק אישור לתפיסות שהבאנו מהבית.
הסדנא מורכבת מ50% למידה פרונטלית ו-50% תרגול. כל אחד יעבוד על אתגר מוצרי אמיתי שלו.ה. נדון ונעמיק בדוגמאות ספציפיות שתביאו לשולחן על-מנת שהסדנה תקנה לכם כלי עבודה, וגם תהווה התנעה לתהליך המחקר האמיתי שלכם.
בסוף הסדנה יהיה לכם ברור אילו סימני שאלה חייבים להיחקר מהר, תדעו לשאול את השאלות הנכונות, להקשיב בין השורות, להוציא מהמרואיינים את התשובות שאתם זקוקים להם ולהפיק את התובנות שיצמצמו את הסיכון.